NĚCO MÁLO O NÁS...

21.03.2009 11:33

Prvního boston teriéra jsem si pořídila domů spíš náhodou - kdy jako milovník velkých psů, jsem hledala psa vhodného do bytu - tedy menšího tělem, ale velkého duší a sportovce... A tak jsem listovala a listovala atlasem psů a zvažovala který.... 

Zaujal mě boston teriér a začala jsem shánět informace, protože bostonský terier byl a pořád je - u nás málopočetné plemeno. No a na jaře r. 1999 už jsem měla doma bostonského teriéra Reggiho, jinak COLOMBO Krásná fanfára (*24.11.1998 - nevěnovali jsme se výstavám ani bonitaci-neuchovněn- opustil nás po roční nemoci dne 17. 10. 2007 na Cushing syndrom ) s tetovacím číslem 149 a nestačila jsem se divit co „malývelký“ Boston Terrier (bostonský teriér) dokáže. A myslím, že jen těžko se dá napsat na papír jaký vlastně je…ale určitě je bostonský teriér takový úžasný malý šašek co dokáže velmi dobře vystihnout náladu doma a dokáže ji i zlepšit... A je velmi nebojácný.


Můžu jen potvrdit, že Boston Terrier (bostonský teriér) opravdu zůstává jen velmi nerad dlouho sám a miluje lidskou společnost – což u nás znamenalo,že kdykoliv zůstal sám doma, tak jsem se vracela domů s otázkou co mě tam zase čeká … ale pokud jsem měla možnost a vzala ho sebou na cesty nebo do kanceláře – tak si lehl na určené místo blízko mě a nikdo o něm skoro nevěděl - pominu-li chrápání, které mi časem u bostonka připadá už samozřejmé

Což ale neznamená, že by řádil Boston Terrier (bostonský teriér) víc než jiná plemena v tomto věku.

Dlouho jsem přemýšlela o psím kamarádovi k Reggimu a nevěděla jestli zvolit zase bostonka a nebo jiného teriéra…a nakonec jsem zvolila jorkšírka.

Takže k nám přibyl Daggi (*10.2.2005) a velmi rychle jsem zjistila, že to opravdu není polštářový pes, ale velký sportovec a nejraději ze všeho je venku a taky miluje vodu. 
 
No ale původní myšlenka fenky na výstavy a chov tady byla pořád... a k tomu kamarádka, která má nádherou westici a brali mě sebou na výstavy... tak jsem vážně začala jsem přemýšlet o fence…Boston Terrier (bostonského teriéra).

Sedla jsem k internetu a hledala a hledala....

Náhoda tomu chtěla, že mě odkázali na chovnou stanici Od kopce Zebína a já se v dubnu 2006 jela podívat na malou bostončí slečnu… no a 28.4.2006 jsem si domů z Jičína přivezla malou dračiči Gwendolin od Kopce Zebína (*10.3.2006)

I když tady tak nevypadá, hned první den si doma sjednala pořádek a od prvního dne se stala i vůdcem smečky. Stačí jen kouknout do fotogalerie....

Gwendulka je naše sluníčko - je to výborný společník, velký sportovec a baví ji výstavy. Nejraději je ale samozřejmě s celou smečkou na zahradě nebo na výletech.

V jaře 2007 jsme se přestěhovali kousek za Poděbrady do domku se zahradou a tady jsme do naší smečky potřebovali i hlídačku. Když jsem viděla fotku v inzerátu středoasijského pastevecké psa, tak mě natolik učarovala, že jsem se jela na slečnu podívat... a pak už jsem dlouho nerozmýšlela a vezla si domů Bjuĺ Džanaj Medzhal Ala (o: Sary-Shaitan Kibirka - m: Izara, oba import Rusko)

Středoasijský pastevecký pes mě nadchnul svoji povahou a vztahu k rodině. Džanaj je perfektní a spolehlivou hlídačkou s úžasnou povahou - její rodiče jsou oba importováni z Ruska a ona nás dnes a denně přesvědčuje o své dokonalosti a vnímavosti ke všemu kolem. Na svoji velikost je velmi citlivá k malým pejskům naší smečky a jsou to nerozluční darebové při všem co se na zahradě děje. Jsem moc ráda, že jsem zvolila právě středoasijského pasteveckého psa a tak k Džanaj přibyl také pes importovaný z Ruska - Etarli.

V roce 2008 jsme odchovali naše první bostončí mimina - 2 krásné kluky, kteří nyní žijí se svými novými páníčky v Německu. Matkou je naše Gwendolin od Kopce Zebína a otec je To-sa´s Walker To Victroy Lane (import USA - nyní v CHS Victory Lane , Německo). Jejich fotky najdete ve fotogalerii a to od narození až po aktuální fotky, které nám posílají noví majitelé Atlantica a Angella.

V listopadu 2008 jsem se vydala s Gabkou Trýzubskou (CHS Od Kopce Zebína) do Německa pro jejího bostončího chlapečka z velmi hezkého spojení - Cabantery Vicenzy a To-sa´s Walkera. Sama jsem měla z tohoto spojení zamluvenou holčičku, ale narodila se jen jedna a já byla druhá v pořadí... Počasí se pěkně vyřádilo - byla to první sněhová kalamita tohoto roku a po cestě jsme párkrát přemýšlely, zda to neobrátit a nevrátit se raději domů, ale řekly jsme si, že to přeci v půlce nevzdáme .  Ve zdraví jsme dorazily do chovatelské stanice v Německu - Victory Lane ke Claudii a Manfredovi Garrandt. Tady nás - tedy hlavně mě - čekalo velké překvapení... holčička z tohoto spojení byla volná! Tak jsme měli hodinku na rozmyšlenou, zda ji chci a nebo ne... A co myslíte? Zpátky jsme jely se dvěmi bostonky - chlapečkem Gentle' Man (Yenkie) a slečnou Guardian Angel - Strážný anděl. Přeci andílka s takovým jménem jsem musela vzít k nám! K tomu má zajímavou krevní linii, hezkou kostru a hlavu - prostě bostončí slečna jak má být.

S bostoními holkami jsme absolvovali nějaké výstavy a také jsme spolu s Gabkou Trýzubskou uspořádaly v roce 2009 první Setkání přátel bostonského teriéra, který se ujal a každý rok se těšíme na další a další .......na spousty nových i starých známých a bostonků, na soutěže... zkrátka víkend plný bostonků. A jsme velmi rádi,  že se setkání účastní tolik super lidiček a také kamarádi ze zahraničí! VÍCE ZDE

Na podzim 2009 se Gwendolin narodila 2 štěňátka (otcem je pejsek importovaný z USA - Jabo´s Golden Jack Sparrow) - pejsek Baltic, který je v chovatelské stanici Ledven v Lotyšsku a malá holčička BUCCHI (domácky Bůček, bombonek :o)), která zůstala doma a pěkně doplnila smečku - po rodičích zdědila asi to nejlepší v pravém smyslu slova a je to malý ďáblik, ale i mazlík.

Na jaře 2010 se nám narodila štěňátka naši Angelky - krásných 6 bostonků,kteří se narodili přirozeně a porod byl pro nás obě moc hezkým překvapením a vše jsme na výbornou zvládly a miminka mají své nové skvělé domovy a jsme moc rádi za průběžné fotky a informace o jejich dalším životě. Carberry, která je na Slovensku se pravidelně účastní i našich setkání bostonků a vede si tam více než výborně - vyhráva agility a další soutěže na čas, zkrátka šikulka!

Rok 2011 pro nás znamená opět spousty aktivit s pejsky a jsme za to velmi rádi :O))) Začátkem roku jsme fotili Gabce Trýzubské (Od Kopce Zebína) štěňátka a fotili jsme táááááák často až v jsme v únoru přijeli domů o jednoho více a do naší smečky jsme přibrali krásného pejska - LEXE (Xellus Od Kopce Zebína), který je velmi miloučký, učenlivý a baví ho výstavy a všechno, kde se může pořádně předvádět :O))) Takže se těšíme na výstavy s ním a také ho můžete vidět jako našeho modela při předvádění oblečků pro bostonky. V září se naší Gwendičce narodila krásná štěňátka a zůstala s námi doma Eliška - Electra a u naší kamarádky v Ostravě pak holčička od Angelky - Delphi, kterou máme ve spoluvlastnictví. V tomto vrhu se narodil i další velmi šikovný pejsek - tedy šikula hlavně díky paničce Terce Pěnkové - Colby (Domingo Balader) a jak to ti dva dokáží roztočit v psích sportech můžete posoudit sami. Více o 2011 zde.

V roce 2012 jsme absolvovali řadu výstav a narodila se i naše štěňátka F - tady bych určitě doporučila pročíst si postřehy našeho Kofíka (Flores Coffe Balader) s prima paninou Ivou Hermannovou a myslím, že se určitě nudit nebudete ;o). 

Další rok - 2013 byl u nás ozvláštněn i tím, že do naší smečky přibyla naše milá dvounohá princezna a je moc krásné pozorovat společný život a poznávání se a bostonci opravdu nezklamali a přijali malé dítko na jedničku a je tady teď velmi veselo - Josefinka ochutnává granule a bostonci zase nejraději tahají její hračky.

No a tak u nás život letí s celou smečkou a veškéré informace o našich výletech, o štěňátkách a vše kolem našeho života s bostonky najdete na těchto stránkách.....

Jsme malá chovatelská stanice a naší snahou je odchovávat štěňata po kvalitních rodíčích a předcích a tak si na kombinaci a výběru obou rodičů dáváme velmi záležet. Klademe důraz na kvalitu exteriéru i povahy, typické pro bostonky. Právě proto se zaměřujeme na kvalitní jedince a také na psy jejichž rodiče jsou importováni ze země původu a nebo na přímé importy. Věříme, že našim přístupem, láskou a chutí rozvíjet chov dál, budou naše odchovy kvalitním přínosem.    

                             Marta Konečná BALADER

Balader boston terrier

 

—————

Zpět